صفحه‌ي اصلي
خدمات
مشتريان
اخبار
مقالات
سايت‌هاي مرتبط
تماس با ما
صفحه‌ي اعضا
فروشگاه آنلاين
لوح فشرده
  گروه سي دي
  گروه دي وي دي
قاب
  قاب تك
  قاب 2 تايي
  قاب ۴ تايي
  قاب 6 تايي
  قاب 8 تايي
  قاب CD
  متفرقه

مشروح مقالات


مالتي مديا و مالتي مديا تعاملي چيست؟

04/06/1393

تنظيم از عليرضا عين الهي استاد رياضي دانشكده تربيت معلم شهيد بهشتي


--------------------------------------------------

مطمئناً اصطلاح مالتي مديا يا به طور دقيقترCDمالتي مديا را زياد شنيده ايد . حال به اين موضوع مي پردازيم كه واقعاً مالتي مديا چيست ؟
تا قبل از آمدن سيستم عامل ويندوز، واژه مالتي مديا در فرهنگ كامپيوتر وجود نداشت. چند سال پيش از آن حتي كارت صوتي هم شناخته نشده بود. با ورود ويندوز 95 و همچنين بهبود كيفيت صوت و تصوير كامپيوتر ها، مالتي مديا(يا چند رسانه اي) بعنوان يك تكنولوژي مطرح شد. يك نرم افزار مالتي مديا(يا چند رسانه اي)نرم افزاري است كه در آن از متن، تصوير)شامل تصاوير ثابت، و انيميشن(، فيلم و صدا) (گفتار و موزيك)استفاده شده باشد. به عبارت ديگر مالتي مديا در لغت به معناي چند رسانه اي است يعني ارتباط و انتقال موضوع هاو مفاهيم با استفاده از رسانه هاي متفاوت همچون گفتار ، موسيقي ، عكس ، متن ، انيميشن ، محيط هاي تعاملي و رابط با كاربر و ..... و هر چيز كه شما فكرش را بكنيد.
البنه بعضي ها تعامل را نيز در اين دسته مي گنجانند. ولي در واقع تعامل يك مكمل براي مالتي مديا محسوب مي شود و چنين نرم افزار مالتي مديائي كه امكان تعامل داشته باشد را نرم افزار مالتي مديا تعاملي يا چندرسانه اي تعاملي مي نامند. البته امروزه وجود صوت و تصوير در اكثر نرم افزارها، قضيه را خيلي عادي كرده است. ولي در آغاز كار، نرم افزار هاي مالتي مديا بسيار لوكس و چشمگير بودند. تا جائي كه شركت اينتل آخرين يعني پنتيوم Pentium mmx يعني پنتيوم با ضمايم چند رسانه اي به بازار عرضه كرد.
اما هدف چيست؟ به طور كوتاه و خلاصه مي توان گفت: هدف ارتباط و انتقال بهتر است. اين هدف را مي توان در هر چيز كه شما فكرش را مي كنيد گنجاند. به طور مثال : در تبليغات، آموزش ، اطلاع رساني ، تفريحات و بسياري از شاخه هاي ديگر كه ممكن است در فكر شما هم ظهور كرده باشد ولي هرگز جايي ارائه نشده باشد، اين مورد انعطاف پذيري و كاربرد بالاي مالتي مديا را در هر سطحي نشان مي دهد.

امروزه مالتي مديا به هر جايي نفوذ كرده و تاثير انكار ناپذير خود را به همه ثابت كرده و رشد گسترش آن در تمامي شاخه ها كه نياز به ارتباط، انتقال و جذب مخاطب دارند به چشم مي خورد و روز به روز نيز در حال افزايش است.
سي دي مالتي مديا يكي از بهترين هداياي تبليعاتي و ابزار هاي بازاريابي و اطلاع رساني استاندارد روز دنيا جهت عرضه در نمايشگاه ها، سمينارها، ارسال به مشتري و غيره مي باشد.
در چند رسانه اي شما، وظيفه مشكل بسط دادن تصورات مشتريان را فراتر از خلاقيتهاي ثابت به سمت تصور تجربه هاي مجازي بسيار پيچيده را بر عهده داريد. شما با در اختيار داشتن پيشرفته ترين سخت افزارها و نرم افزارهاي موجود همواره راه حلهاي چند رسانه اي بسيار قوي مبتني بر جذابيتهاي مختلف و صحنه هاي اغواكننده را پيشنهاد مي كند. از معرفي مختصر يك محصول تا ارائه گزارش سالانه و يا توصيف توانائيهاي يك واحد صنعتي، سيستم يك اثر قابل قبول و در خور ستايش ارائه مي دهد.
توليد  سي دي هاي مالتي مديا مشابه  طراحي  وب سايت مي باشد . با  اين تفاوت كه به دليل نبود محدوديت هايي كه در اينترنت وجود  دارد ( مانند كمبود فضا و سرعت) تاكيد بيشتري روي كيفيت و كميت تصاوير متحرك ، موسيقي و تصاوير مي شود.

چرا استفاده از مالتي مديا پيشنهاد مي شود؟
با بيان ويژگي هاي سي دي مالتي مديا شما مي توانيد به پاسخ اين سوال دست پيدا كنيد.اين ويژگي ها به شرح زير مي باشند :

- عدم محدوديت در فضاي مورد نياز به حهت مستندات مورد نظر

- كاهش حجم محصولات توليدي به لحاظ فيزيكي

- تلفيق رسانه هاي گوناگون با يكديگر ( تصوير، فيلم، صوت، متن)

- قابليت توسعه و تغيير محصولات توليد شده در كمترين زمان ممكن

- قابليت ارائه متمركز مطالب و مستندات و يا هر نوع داده ديگر در قالب هاي سامان يافته به مخاطبان

- فراهم كردن محيطي جذاب و مطابق با نياز هاي مخاطبان و كاربران

- قابليت ايجاد ارتباط بين رسانه هاي ارتباطي از قبيل سايت هاي اينترنتي و خروجي هاي متفاوت از نرم افزار هاي ديگر

- كاهش هزينه هاي تبليعاتي به همراه بازدهي بيستر به رسانه هاي سنتي به علت محدوديت بسيار كمتر در ميزان حجم داده هاي اطلاع رساني

- قابليت تهيه رونوشت و چاپ از مطالب ارائه شده متناسب با نياز كاربران

- قابليت نشر محصولات چند رسانه اي در تمام جهان با استفاده از اينترنت و با صرف هزينه اي اندك بدون محدوديت در تعداد كاربران

- قابليت شبيه سازي عناصر مورد نياز به صورت سه بعدي

- قابليت انتقال مطالب به صورت روان تر و قابل فهم تر در محصولات چند رسانه اي

ساير امكاناتي كه به مالتي مديا مي توان افزود :

- طراحي به صورت كاملاً مستقل از سيستم كاربر

- قابل اجرا بر روي كليه سيستم هاي عامل

- سازگار با هر تفكيك پذيري مانيتور (Resolution)

- بسيار كاربر پسند با كارآيي آسان

- اجراي خودكار بدون نياز به نصب و مراحل اضافي(AutoRun)

- معرفي محتواي سي دي به صورت كليپ هاي تبليغاتي در ابتداي اثر

- طراحي و چاپ ليبل و جلد با آرم و شناسه

- معرفي محتواي سايت به زبان انگليسي

- تكثير سي دي بر اساس نياز سفارش دهنده

- قفل گذاري بر روي سي دي براي جلوگيري از تكثير توسط افراد غير مجاز

تكنو لوژي محصول مالتي مديا از جديد ترين تكنولوژي هاي ارائه شده براي ارائه مطالب و تبليغات در عرصه كامپيوتر مي باشد و به علت استفاده  از رسانه هاي  گوناگون ديداري  و شنيداري و  برخورداري از پويايي و افكت هاي زيبا  و جذاب گرافيكي  و ويدئويي به آساني  با كاربران ارتباط برقرار است تا محيطي كاملا تعاملي را فراهم نمايد تا در ضمن سرعت بالاتر در انتقال مطالب، به جذب مخاطب براي ارائه بهتر مطالب خود دست يافت.

سبد خريد

هنوز كالايي براي خريد انتخاب نشده‌است.

ورود اعضا
  ايـميل:  
  رمز ورود:  
 

ثبت نام

قراموش كردن رمز ورود

 
جست و جو
   
   
آمار بازديد

تغداد بازديد تا كنون: 105786